اینجا میتونی کتاب های مناسب سنت و بر اساس دسته بندی مورد علاقت رو پیدا کنی.

چند سالته؟

بخرید و 1,500 تومان تخفیف در خرید بعدی دریافت کنید !

صدای رنگ ها

همه از «واسیا» می‌خواهند گل و خانه و درخت بکشد، ولی او اصلاً از کشیدن این چیزهالذت نمی‌برد. او دوست دارد صدای رنگ‌ها را نقاشی کند...

تولید کننده
پرتقال لوگوی تولید کننده

10 قلم

برای خرید این محصول، می تونید :
1-اینترنتی همین الان سفارش بدی.
2-تلفنی در ساعات اداری سفارش بدی : 17-88996316 (تهران)
3-یه پیامک بفرستی به 09212048692
4-توی تلگرام و واتس آپ به این شماره پیام بدی : 09212048692

ما سریع به هر روشی که راحت باشی سفارش رو می گیریم و برات می فرستیم. بهترین و سریع ترین روش البته سفارش اینترنتیه. همین الان سفارش بده و سریع تحویل بگیر!

36
9786008347217
بارب رُزنستاک
شبنم حیدری‌پور
رقعی
ترجمه
5 تا 7

معرفی کتاب:

همه از «واسیا» می‌خواهند گل و خانه و درخت بکشد، ولی او اصلاً از کشیدن این چیزهالذت نمی‌برد. او دوست دارد صدای رنگ‌ها را نقاشی کند...

__________________________________________________________________________________________________________

معرفی نویسنده:

بارب رُزنستاک

___________________________________________________________________________________________

معرفی مترجم:

شبنم حیدری‌پور

___________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________

چند مطلب منتشر شده در رسانه:

نیویورک تایمز، 29 ژانویه سال 2014:

"گرندپری برای به تصویر کشیدن دنیای کودکی کسل کننده­ی واسی، بنفش و آبی کمرنگ را به کار می­گیرد. وقتی او شروع به نقاشی کردن می­کند، صفحات با چرخش روشن رنگ­هایی که مانند تارهای ملودی در سر او پرواز می­کنند، زنده می­شوند... حتی آنهایی که الهامی برای بازدید از موزه نگفته­اند، درس زندگی کاندینسکی را درک می­کنند: "به آنچه شما را می­انگیزد، گوش کنید و دعوت آن را دنبال کنید."

 

بررسی ستاره­دار، پابلیشرز ویکلی، 11 نوامبر 2013:

"نثر روزنستاک، تعادلی میان خوشبختی و غزل سرایی را به ذهن می­اورد.نقاشی­های گراندپری(ساعات اندک)، یک دوره­ی تمام را به یاد می­آورد... زندگی را به تمام شخصیت­ها تنفس میکند."

 

بررسی ستاره­دار، بوک لیست، 1 ژانویه سال 2014:

"نقاشی­های غنی از رنگ، بزرگ و اکریلیک و کاغذ عکس­های کلاژ شده، زندگی واسیلی کاندینسکی، یکی از اولین نقاشان هنر انتزاعی را تصویر می­کند... انتخاب غنی کلمات یک لذت است: پسته، کبالت و زعفران، خوانندگان را به رنگ­ها معرفی میکند، در حالی که صدای خش­خش، جار زدن و نجوا صدای رنگ­ها را آشکار میکنند... این کتاب ترکیب زیبایی از رنگ­ها، موسیقی و زندگی است."

 

بررسی ستاره­دار، کیرکوس، 1 دسامبر2013:

" یک کار غنی و تکمیل درمورد پیشگامی در دنیای هنر."

 

بررسی ستاره­دار، اسکول لایبرری ژورنال، فوریه 2014:

" کتاب پتانسیل­های متنوعی برای انواع مختلف مطالعه، چه خواندن برای اطلاعات و یا برای لذت، ارائه می دهد. فوق العاده است."

 

هافینگتن پست، 20 مارس سال 2014:

"تصاویر فوق­العاده در این کتاب با کودک خلاق صحبت خواهد کرد و داستان رهایی از قراردادها و پیدا کردن راه خود، با کودکی که رویای چیزی را دارد که هنوز دیده نشده است، صحبت میکند."

 

کتاب هورن، ژانویه/فوریه سال 2014:

"روزنستاک با تمرکز درجه اول هنرمند به عنوان یک کودک و بزرگسال جوان، رویدادهای شناخته شده را در نظر می­گیرد و آنها را با گفت وگو و صداهای خاص برای رنگ­ها زینت میدهد. گرندپری در نمایش رنگ و صدا به عنوان انتزاع، در حالی که هنرمند و محیط اطراف او را به شیوه­ای واقعی­تر ارائه می­کند، کار خوبی انجام میدهد.."

 

بولتن مرکزی برای کتاب کودکان، فوریه سال 2014:

"داستان کودکی جوان که می­خواهد همه چیز را تکان دهد، برای بیشتر هنرمندان کم­سابقه جذابیت دارد، و جزئیات شادی صوتی در رنگ واسیا ممکن است به اکتشافات هنری بیشتر الهام بخشد... یادداشت نویسنده جزئیات بیشتری درباره­ی زندگی کاندینسکی می­دهد، و چهار بخش از نقاشی­های کاندینسکی در کنار آن مجددا تکثیر شده­اند.

 

__________________________________________________________________________________________________________

یادداشت های منتشر شده درباره کتاب صدای رنگ ها

چهار بررسی ستاره­دار برای "صدای رنگ­ها"

 ★خانه است؟"، "گل است؟"، "قرار است چه باشد؟" وقتی که یک عمه­ به یک پسر مدرسه­ای مسکو، واسیلی کاندینسکی، یک جعبه رنگ میدهد، هیچ کس نمی­داند از شکل­های آشفته­ای که او خلق می­کند، چه چیزی درست کند. او فقط رنگ­ها را نمی­ببیند. او آنها را می­شنود:"زرشکی گوش خراش... سبز غرغرو، جرنگ جرنگ نارنجیو بنفش متفکر." سالها بعد حتی بعد از اینکه او کارش را در آموزش قانون رها میکند و تصمیم به مطالعه هنر میگیرد، معلمان او را به موضوعات سنتی هدایت میکنند. او مقاومت میکند و آثارش به اولین نقاشی­های انتزاعی جهان هنر تبدیل میشوند.

روزنستاک(توماس جفرسون یک کتابخانه میسازد) بر متون نوشته­ی کاندینسکی تمرکز میکند که به نظر میرسد نشان دادن او حس آمیزی، پدیده­ای عصبی که مرزهای میان حواس را از بین میبرد، را تجربه کرده است و نثر او، تعادلی میان خوشبختی و غزل سرایی را به ذهن می­اورد.

در همین حال، نقاشی­های گراندپری(ساعات اندک)، یک دوره­ی تمام را به یاد می­آورد، میان روشنی­هاو پرده­های آویزان در آپارتمان کاندینسکی مردد می­ماند،زندگی را به تمام شخصیت­ها تنفس میکند، و انرژی و شور و نشاط رنگ­هایی که کاندینسکی میشنود را انتقال می­دهد. شامل خاتمه­ی کتاب، و نسخه­هایی از برخی کارهای کاندینسکی است. – پابلیشرز ویکلی

★این بیوگرافی تاثیر گذار واسیلی کاندینسکی، ارتباط غیر معمول بین هنر او و موسیقی که الهام گرفته است را برجسته میکند.

واسیلی — با نام مستعار واسیا— به عنوان یک پسر جوان در روسیه، با افسردگی "کتاب­هاب ریاضیات، علوم و تاریخ" می­خواند. پلک­های سنگینش افتاده­اند؛ وقتی بزرگترها حرف میزنند، او "راست و محکم" می­نشیند.. بعد عمه­اش به او یک جعبه رنگ میدهد، و همه چیز تغییر میکند. وقتی واسیا یک رنگ رابا دیگری ترکیب میکند، صدای رنگ­ها را می­شنود.

"زمزمه" در یک دست خط کاذب است؛ "هیس" در نوع دیگری از متن ابتدایی است. وسیا "تحریرهای رنگ­های در حال گردش را... همچون صدای اکستر" می­شنود. روزنستاک اختلاط حواس واسیا— به اصطلاح امروز، حس آمیزی— را از اشکالی که او میکشد، شرح میدهد: "مربع­های زرشکی با صدای خش خش"، "زمزمه­ی خطوط ذغالی" و "یک مستطیل نیروی دریایی قدرتمند که مانند سیم­های پایین ویولن سل، عمیقا ارتعاش یافته­ است."

گرندپری با استفاده از رنگ اکریلیک و کلاژ کاغذ، با نشان دادن دستان نگهدارنده­ی قلموی واسیا در هوا که انگار دارد یک ارکستر را رهبری میکند، روی ترکیب دو هنر تاکید میکند و با اجازه­ی به بالا حرکت کردن رنگ­های واسیا از پالت رنگش، با خطوط حامل و نت­های موسیقی درهم، روی هوا خوشنویسی میکند.

وقتی واسیا بزرگ میشود، با مخالفت­هایی نسبت به کار غیرطبیعی­اش روبه­رو میشود، از جمله باز جویی های مکرر "این قرار بود چی بشه؟"— اما نقاشی های با شکوه، انتزاعی، و الهام گرفته از صدای او را نمی توان سرکوب کرد.

یک کار غنی و تکمیل درمورد پیشگامی در جهان هنر. (یادداشت نویسنده، کپی­های نقاشی،منابع) - کیرکوس

★ ادای احترامی تکان­دهنده به پیشگامان برجسته­ی هنر انتزاعی. "صدای رنگ­ها" که زندگی واسیا کاندینسکی، یک هنرمند متولد روس را از کودکی تا بزرگسالی دنبال می­کند، تصاویر حیرت­انگیزی را انتقال می­دهد که در شرایط (احتمالا ژنتیکی) نقاش، حس آمیزی، ، به یاد آورده شده­اند، که باعث می­شود زمینه­های حسی در هیاهوها برخورد کند که او را قادر می­سازد، برای مثال، رنگ­ها را بشنود. در این بیعت لذت­بخش،زبان بصری پرطراوت روزنستاک با نقاشی­های عمیقا بیانی و غریب گرندپری متحد میشود تا دنیای جذاب هنر را از نگاه متفاوت کاندینسکی بسازند. کتاب پتانسیل­های متنوعی برای انواع مختلف مطالعه، چه خواندن برای اطلاعات و یا برای لذت، ارائه می دهد. فوق­العاده است. – کاتریندیمن،یادبود کتابخانه باس هاربور، برنارد, ام­ای – اسکول لایبرری ژورنال

★نقاشی­های غنی از رنگ، بزرگ و اکریلیک و کاغذ عکس­های کلاژ شده، زندگی واسیلی کاندینسکی، یکی از اولین نقاشان هنر انتزاعی را تصویر می­کند. به واسیا، به عنوان یک پسر جوان، یک جعبه رنگ هدیه داده شد، و هنگامی که او برای اولین بار رنگ­ها را ترکیب کرد، از اینکه توانست صدای رنگ­ها را بشنود، شگفت زده شد. کاندینسکی، در طول زندگی اولیه­اش از اینکه برای آنچه که دیگران انتظار داشتند زندگی کند، در کشمکش بود، اما نتوانست تجربیات هیجان­انگیز خود با نقاشی را فراموش کند. حتی پس از درس دادن و درس گرفتن، او قادر نبود نیاز به ایجاد سبک خود از هنر را سرکوب کند. او می­توانست رنگ­ها را ببیند و موسیقی را بشنود، موسیقی را بشنود و رنگ­ها را ببیند. «هنر باید موجب احساس شود. مثل موسیقی." قاب­های باریک سفید، به زیبایی تصاویر متراکم را که صداها را، رنگ­ها را نظیر هنرمند نشان­می دهد، احاطه میکنند.

انتخاب غنی کلمات یک لذت است: پسته، کبالت و زعفران، خوانندگان را به رنگ­ها معرفی میکند، در حالی که صدای خش­خش، جار زدن و نجوا صدای رنگ­ها را آشکار میکنند. این کتاب یک بیوگرافی کامل نیست، بلکه آشکارسازی یک فرد واقعی و بااستعداد، که برای بیان خودتلاش می­کند—و موفق می­شود.یادداشت نویسنده و فهرست منابع، ما را از اطلاعات بیشتری بهره­مند میکند. این کتاب ترکیب زیبایی از رنگ­ها، موسیقی و زندگی است.– بوک­لیست

__________________________________________________________________________________________________________

یادداشت منتشر شده در سایت اسکول لایبرری ژورنال درباره کتاب صدای رنگ ها

صدای رنگ­ها: رنگ­ها و صداهای هنر انتزاعی کاندینسکی

نوشته­ ی بارب روزناسک و تصویرسازی شده توسط مری گرند پری

توسط انتشارات ناپف در سال 2014

سنین مهد کودک تا کلاس هشتم

بررسی کتاب

"صدای شکستن نقاطی برنگ آبی نیلگون. صدای قرچ قرچ مربع­های زرشکی. نجوای خط زغالی." حواس شنوایی و بینایی را به بک اندازه یادآور میشود. نویسنده، بارب روزنساک، دیدی نسبت به فرآیند خلاق هنرمند واسیلی کاندینسکی، مبتکر سبک معروف به هنر انتزاعی را ارائه می­کند. این رمان تاریخی، واسیا را به عنوان یک "پسر روسی خوب" که در خانواده­ای مرفه بزرگ شده است، تصویر میکند. اما هنگامی که برای اولین بار به واسیا یک جعبه رنگ هدیه داده میشود، ساختار زندگی­اش از این رو به آن رو می­شود.

وقتی واسیا رنگ­ها را ترکیب میکند، صدای خش خش آن­ها را می­شنود، که خیلی زود تبدیل به سمفونی صداها و رنگ-ها می­شود. پس از  اولین تچربه­ی دلسرد کردن او از نقاشی، واسیا نقاشی را کنار می­گذارد و وکیل می­شود. "اما واسیا نمی­توانست از صدای رنگ­هایی که در خیابان­های مسکو برایش آواز میخواندند، چشم­پوشی کند." و وقتی او، به عنوان یک فرد بالغ، موسیقی واگنر و شوئنبرگ را می­شنود (و می­بیند)، به مونیخ میرود و عمر خود را به مطالعه هنر اختصاص میدهد.

بنابراین، "واسیا کاندینسکی با خود جعبه رنگ پر سر و صدای خود چیزی کاملا جدید – هنری انتزاعی – خلق کرد." سفر کاندینسکی و توانایی­های منحصر به فرد او  به شکلی پویا توسط تصویرگر، مری گرند پری، که رنگ­های زنده و خطوط گسترده را به کار می­گیرد تا ترکیب مجسم دید و صدا، که نتیجه­ی حس آمیزی هنرمند است، شرایطی که یک احساس، حس دیگر را برمی­انگیرد، را به تصویر بکشد.

پالت رنگ از مبارزات تیره به روشن کاندینسکی تغییر میکند تا درست باشد و  از سبک هنری غیرقابل اظهار او جانبداری کند. یادداشت نویسنده اطلاعات بیشتری در مورد کار این هنرمند، جایی که نقاشی­های او احتمالا بازدید می­شوند و حس­آمیزی ارائه میدهد. چه در وحدت مطالعه در آزادی بیان، تاریخ هنر یا کشف حسی باشد، چیزهای زیادی برای، دیدن، شنیدن و بحث در این کتاب بیوگرافی تصویری وجود دارد.

 

دعاوی آموزشی: ایده­هایی برای کلاس شما

سنین مهد کودک تا کلاس سوم

 

رنگ. با اکتشاف بیشتر در مفهوم رنگ، خوانش "صدای رنگ­ها" با دانش آموزان کلا­س­های اولیه را گسترش دهید.  این اکتشاف می­تواند اشکال مختلفی داشته باشد. می­توانید با بررسی استفاده از رنگ کاندینسکی شروع کند، از بچه­ها بخواهید رنگ­های غالب در نقاشی­های کاندینسکی را شناسایی کنند و پاسخ های عاطفی خود به هنر او را بیان کنند. پس از این، از دانش آموزان بخواهید رنگ­های مورد علاقه را شناسایی کنند و یک کلاژ رنگ ایجاد کنند. اکتشاف خود را با خواندن کتاب­های اضافی که ویژگی کشف رنگ دارند، مانند "لیموها قرمز نیستند" از لارا واکارو سیگر، "رنگ آسمان" از پیتر رینولد" و "قرمز از بالای درخت آواز میخواند: سالی در رنگ" از جویسی اسلدمن، گسترش دهید.  

 

کلاس اول تا هشتم

 

زندگی و هنر کاندینسکی. اطلاعات بیشتر در مورد کاندینسکی را با کاوش در منابع آنلاین و کتاب­­هایی که در زیر ذکر شده، بیابید. تصاویر نقاشی­های کاندینسکی را برای دانش آموزان  روی پرده بیندازید تا مشاهده و بحث کنند. بافت تاریخی را برای کاندینسکی کشف کنید و هنر او را با دیگر آثار معروف دوره زمانی او مقایسه کنید.

زبان و کشف حسی. در "صدای رنگ"، نویسنده، بارب روزنستاک، کلمات را برای توصیف احساس شنوایی و بصری  کهکاندینسکی تجربه میکرد و با نقاشی­های خود به اشتراک میگذاشت، به کار می­گیرد. صفحه­ای که اولین نقاشی واسیا را شرح میدهد را دوباره بخوانید.این طور آغاز می­شود: "واسیا صدای رنگ­ها را نقاشی کرد. او یک دایره­ی لیمویی روشن روی بوم کشید. صدای جینگ داد، مثل نت­های بالای کیبورد..." کلمات حسی و توصيفی این صفحه را شناسایی کنید و در کارت­های شاخص فهرست کنید و سپس کلمات را مرتب کنید --آنها افعال، قید یا صفت هستند؟

 

"صدای رنگ­ها" را دوباره بخوانید، دانش­آموزان را برای پیدا کردن و ثبت کلمات توصیفی بیشترکه از جملات استخراج می­شوند، به چالش بکشید. این­ها را به لیستتان اضافه کنید. سپس دانش آموزان خود را بازدید مجدد یک نوشته که آنها در حال حاضر روی آن کار میکنند، دعوت کنید تا کمی زبان توصیفی برای روح بخشیدن به نوشتار آنها بیفزایید.

 

نقاشی به موسیقی. کاندینسکی بسیاری از نقاشی های خود را از ساخته­های موسیقی الهام می­گرفت. برای دانش­آموزان خود واگنر و شوئنبرگ پخش کنید و آنها را دعوت به نقاشی در پاسخ به موسیقی کنید. پس از این تجربه، کتاب­هایی را معرفی کنید که تصویرگر، کریس راسکا در پاسخ به موسیقی جاز خلق کرده اس، چارلی پارکر جاز بودن را نواخت، قدم­های بزرگ جان کلترین، و تلونیوس مرموز. منتخب­هایی از این هنرمندان را پخش کنید تا دانش­آموزان بتوانند پاسخ به این سبک موسیقی را نقاشی کنند. در نهایت، از دانش­آموزان دعوت کنید تا یک قطعه از موسیقی مورد علاقه را انتخاب کنند و در پاسخ به این انتخاب، نقاشی کنند. از دانش­آموزان بخواهید یک کارت نمایش موزه برای نقاشی­های خود بسازند که ارتباط بین موسیقی و هنر را توصیف کند.

 

کلاس سوم تا هشتم.

کتاب­های مصور زندگینامه هنرمندان: نوع مطالعه. مجموعه­ای از کتاب­های مصور زندگینامه هنرمندان را جمع­آوری کنید(لیست زیر از قفسه کتاب کلاس درس میتواند شروع شما باشد). کتاب­ها را با دانش آموزان خود بخوانید و از نزدیک به بررسی انتخاب اشخاصی که بیوگرافی آنها گفته شده، در مورد متن و تصویر بپردازید. کدام جنبه از زندگی افراد به عنوان نکته مهم انتخاب شده است؟ آیا آنها تمرکز بیشتر در مورد زندگی کودکی و یا بزرگسالی هنرمند دارند؟ چگونه مربیان، الهام بخش، تعهدات و سبک هنرمندان ارائه شده است؟ زمانی که بررسی تصاویر در مورد چگونگی هنر کتاب مصور زندگینامه افزایش درک خوانندگان را زندگی و کار هنرمندان تقویت میکند. توجه به این نکته نیز جالب توجه است که چگونه آثار هنرمندان در کتاب نشان داده شده است. آیا آنها کپی از آثار واقعی هستند و یا آنها ارائه­ی مجدد تصویرگران؟

 

درک حس آمیزی. اطلاعات بیشتر در مورد حس آمیزی را با  کاوش در منابع مرتبط در زیر پیدا کنید. با تماشای توضیح حس آمیزی از استیف فامسون در زندگی دانشمندان نووا شروع کنید. پس از این مشاهده از دانش­آموزان بخواهید سوالاتی که آنها در مورد حس آمیزی و دلالت های آن را برای افرادی که این توانایی و درک مفهوم شرایط برای تحقیقات پزشکی و علمی کارکرد مغز دارند، لیست کنند.

 

جنبش­های سبک هنری. به دانش­آموزان کمک کنید تا درک درستی از جنبش­های سبک هنری در طول زمان را با خواندن محدوده کتاب مصور زندگینامه هنرمندان از دوره های زمانی مختلف توسعه دهند، از جمله، به عنوان مثال: لئوناردو, رویاپرداز زیبا؛ کلود مونه: نقاشی که قطار را متوقف کرد؛ فقط رفتار پابلو پیکاسو داشته باش!؛ رویاپرداز رنگارنگ: داستان هنرمند هانری ماتیس؛ و افسانه! پرتره­ای از اندی وارهول. پشتیبانی معلم هنر خود را برای توسعه آگاهی دانش­آموزان جذب  کنید و یک جدول زمانی مصور از جنبش­های سبک هنری که منعکس کننده یادگیری دانش­آموزان است، درست کنید.

 

سواد نقدگرایانه

چه چیزی هنر به حساب می­آید؟ چه کسی می گوید؟ یک مدل خوانش دوتایی انجام دهید (ورودی مجموعه آموزش با متن ما از صدای رنگ­ها، و صدای چلپ چلوپ قرمز: زندگی و هنر هوراس پپن را ببینید). زندگی هنرمندان پپن هوراس و واسیلی کاندینسکی را برابر هم قرار داده و مقایسه کنید. از دانش­آموزان بخواهید درباره­ی پس زمینه­ی اجتماعی و فرهنگی انها و تاثیرات اینها بر حرفه­ی هنریشان، با توجه به شباهت­ها و تفاوت­های هر دو بحث کنند. از داستان­های این هنرمندان به عنوان نقطه راه اندازی برای پرس و جو بر اساس سوالات استفاده کنید:

چه چیزی هنر به حساب می­آید؟چه کسی تصمیم می­گیرد؟ از دانش­آموزان خود بخواهید درباره­ی معیاری برای ارزیابی هنر مباحثه کنند –ما چه سوالاتی  باید از کار هنری بپرسیم؟ ممکن است بخواهید با یک معلم هنر محلی، صاحب گالری، و هنرمند به منظور توسعه یک بحث آگاهانه­تر مصاحبه کنید.

 

اکتشافات بیشتر

منابع آنلاین

بارب رزنستاک: وبسایت نویسنده

http://www.barbrosenstock.com

مری گرندپری: وبسایت تصویرگر

http://www.marygrandpre.com

پیش­نمایش کتاب

http://www.youtube.com/watch?v=_E0AxcBeK3k

واسیلی کاندینسکی

http://www.wassilykandinsky.net

تلگراف: مردی که صدای جعبه­ی رنگش را شنید

http://www.telegraph.co.uk/culture/art/3653012/The-man-who-heard-his-paintbox-hiss.html

موزه­ی گوگنهایم (جستجو برای کاندینسکی)

http://web.guggenheim.org/exhibitions/kandinsky/index.html

کاندینسکی در تایت مدرن

http://www.tate.org.uk/search/kandinsky

راهنمای معلم برای کاندینسکی: رهی به هنر انتزاعی در تایت مدرن

http://www.tate.org.uk/download/file/fid/4652

ان­پی­آر: زندگی و کار واسیلی کاندینسکی: سخنرانی دکتر کیرستوفر وید

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=125920308

موما: کاندینسکی

http://www.moma.org/collection/artist.php?artist_id=2981

آموزشگاه هنر شیکاگو: نواختن یک نقاشی

http://www.artic.edu/aic/collections/exhibitions/Modern/resource/1023

یوتیوب: 1926 فوت از نقاشی کاندینسکی

http://www.youtube.com/watch?v=T8yk1Z1224o

نئو گالریا: نیویورک: نمایشگاه­های گذشته: کاندینسکی

http://www.neuegalerie.org/exhibitions/items/2462

نیویورک تایمز: وقتی کسی صدایی را می­بیند و رنگی را میشنود

http://www.nytimes.com/1999/02/23/science/when-people-see-a-sound-and-hear-a-color.html

دانشگاه بوستون: پروژه حس­آمیزی

http://www.bu.edu/synesthesia/faq/

اپا: فانتزی هر روز: دنیای حس­آمیزی

http://www.apa.org/monitor/mar01/synesthesia.aspx

نووا: زندگی مرموز دانشمندان و مهندسین: استفی تامسون: حس آمیزی

http://www.pbs.org/wgbh/nova/blogs/secretlife/entertainment/steffie-tomson/

تد بلاگ: حس آمیزی به درخواست

http://blog.ted.com/2008/06/13/synesthesia_on_1/

لبه­ی هنرها: به دانش­اموزان نقد کردن بیاموزید.

https://artsedge.kennedy-center.org/educators/how-to/tipsheets/student-critique.aspx

کتاب­ها

برایان، ج. (2013). صدای چلپ و چلوپ قرمز: زندگی و هنر هریس  پپن، 3، توسط ام. سوییت. نیویورک: ناپف.

http://classroombookshelf.blogspot.com/2013/10/a-splash-of-red-life-and-art-of-horace.html

بیرد، ر. (2003). لئوناردو رویاپرداز زیبا. نیویورک: داتون.

كريستن سن، ب (2011). افسانه!: پرتره­های اندی وارهول. نیویورک: هنری هولت.

دورلینگ-کیندرسلی. (2009). کتاب هنر کودکان. نیویورک: DK

فلاکس، پ (2002). واسیلی کاندینسکی. پورتسموث، NH.: کتابخانه­ی هینمن

جانسون، س (2008). ه مثل هنر: الفبای انتزاعی. نیویورک: سیمون و شوستر.

مالتیب؛ ب.ل (2010). کلود مونه: نقاشی که قطار را متوقف کرد. Ill.  توسط جوس.ای. اسمیت. نیویورک: آبرامز.

ناتاشا.و. (2009). چشمی برای رنگ: داستان جوزفالبرز. نیویورک: هنری هولت.

نوسکی،ا. (2012). جورجیا در هاوایی: وقتی نقاشی جورجیا اوکفی آنچه او را خوشحال میکرد را نقاشی کرد. Ill. توسط یوری مورالس. نیویورک: هارکورت

http://classroombookshelf.blogspot.com/2012/05/georgia-in-hawaii.html

پارکر، م.ب. (2012). رویاپرداز رنگارنگ: داستان هنرمند هانری ماتیس. Ill. توسط ه. بری. نیویورک: دایل بوکس.

http://classroombookshelf.blogspot.com/2013/05/picture-book-biographies-of-artists.html

رینموندو، ج. (2008). ایده بزرگ چیست؟: فعالیت­ها و ماجراها در هنر انتزاعی. نیویورک: واتسون-گوپتیل.

راپلی، پ.(1999). کاندینسکی. نیویورک: دورلینگ-کیندرسلی.

راسکا.س (1992). چارلی پارکر جاز بودن را نواخت. نیویورک: اورکارد.

راسکا.س (1998). تلونیوس مرموز. نیویورک: اورکارد.

راسکا.س(2002). قدم­های بزرگ جان کلترین. نیویورک: اتنیوم.

رازکا.ب. نام آن سبک را بگو: همه چیز در مورد"ایسم"هادر هنر. مینیاپولیس، MN: میلبروک پرس

رینولدز، پ.ه. (2012). رنگ آسمان، سامرویل، MA: مطبوعات کندلویک.

http://classroombookshelf.blogspot.com/2012/12/sky-color.html

روگی، گ.و. (2005). کتاب هنر برای کودکان. لندن:  فیدون.

سیگر، ل.و (2012). سبز. نیویورک: رورینگ بوک پرس.

http://classroombookshelf.blogspot.com/2012/05/green.html 

سیگر، ل.و (2004). لیموها قرمز نیستند. نیویورک: رورینگ بوک پرس.

سیدمن، ج. (2009). قرمز از بالای درخت آواز میخواند:سالی در رنگ. بوستون: هووتن میفلین.

توناتیوث، د. (2011). دیه­گو ریورا: جهان او و ما. نیویورک: آبرامز

http://classroombookshelf.blogspot.com/2012/03/2012-pura-belpre-award-for-illustration.html

ون کمپن،ک. (2007). حس پنهان: حس آمیزی در هنر و علم. کمبریج, MA: مطبوعات MIT.

وینتر، ج (2012). فقط رفتار کن، پابلو پیکاسو! Ill. توسط ک.هاوکس.نیویورک: آرتور ا. لوین.

__________________________________________________________________________________________________________

یادداشت منتشر شده در سایت کیرکوس درباره کتاب صدای رنگ ها

 

این بیوگرافی تاثیر گذار واسیلی کاندینسکی، ارتباط غیر معمول بین هنر او و موسیقی که الهام گرفته است را برجسته میکند.

واسیلی — با نام مستعار واسیا— به عنوان یک پسر جوان در روسیه، با افسردگی "کتاب­هاب ریاضیات، علوم و تاریخ" می­خواند. پلک­های سنگینش افتاده­اند؛ وقتی بزرگترها حرف میزنند، او "راست و محکم" می­نشیند.. بعد عمه­اش به او یک جعبه رنگ میدهد، و همه چیز تغییر میکند. وقتی واسیا یک رنگ رابا دیگری ترکیب میکند، صدای رنگ­ها را می­شنود.

"زمزمه" در یک دست خط کاذب است؛ "هیس" در نوع دیگری از متن ابتدایی است. وسیا "تحریرهای رنگ­های در حال گردش را... همچون صدای اکستر" می­شنود. روزنستاک اختلاط حواس واسیا— به اصطلاح امروز، حس آمیزی— را از اشکالی که او میکشد، شرح میدهد: "مربع­های زرشکی با صدای خش خش"، "زمزمه­ی خطوط ذغالی" و "یک مستطیل نیروی دریایی قدرتمند که مانند سیم­های پایین ویولن سل، عمیقا ارتعاش یافته­ است."

گرندپری با استفاده از رنگ اکریلیک و کلاژ کاغذ، با نشان دادن دستان نگهدارنده­ی قلموی واسیا در هوا که انگار دارد یک ارکستر را رهبری میکند، روی ترکیب دو هنر تاکید میکند و با اجازه­ی به بالا حرکت کردن رنگ­های واسیا از پالت رنگش، با خطوط حامل و نت­های موسیقی درهم، روی هوا خوشنویسی میکند.

وقتی واسیا بزرگ میشود، با مخالفت­هایی نسبت به کار غیرطبیعی­اش روبه­رو میشود، از جمله باز جویی های مکرر "این قرار بود چی بشه؟"— اما نقاشی های با شکوه، انتزاعی، و الهام گرفته از صدای او را نمی توان سرکوب کرد.

یک کار غنی و تکمیل درمورد پیشگامی در دنیای هنر. (یادداشت نویسنده، کپی­های نقاشی،منابع) (کتاب تصویری/ بیوگرافی. 5-10)

__________________________________________________________________________________________________________

یادداشت منتشر شده در پابلیشرز ویکلی درباره کتاب صدای رنگ ها

 

"خانه است؟"، "گل است؟"، "قرار است چه باشد؟" وقتی که یک عمه­ به یک پسر مدرسه­ای مسکو، واسیلی کاندینسکی، یک جعبه رنگ میدهد، هیچ کس نمی­داند از شکل­های آشفته­ای که او خلق می­کند، چه چیزی درست کند. او فقط رنگ­ها را نمی­ببیند. او آنها را می­شنود:"زرشکی گوش خراش... سبز غرغرو، جرنگ جرنگ نارنجیو بنفش متفکر." سالها بعد حتی بعد از اینکه او کارش را در آموزش قانون رها میکند و تصمیم به مطالعه هنر میگیرد، معلمان او را به موضوعات سنتی هدایت میکنند. او مقاومت میکند و آثارش به اولین نقاشی­های انتزاعی جهان هنر تبدیل میشوند.

روزنستاک(توماس جفرسون یک کتابخانه میسازد) بر متون نوشته­ی کاندینسکی تمرکز میکند که به نظر میرسد نشان دادن او حس آمیزی، پدیده­ای عصبی که مرزهای میان حواس را از بین میبرد، را تجربه کرده است و نثر او، تعادلی میان خوشبختی و غزل سرایی را به ذهن می­اورد.

در همین حال، نقاشی­های گراندپری(ساعات اندک)، یک دوره­ی تمام را به یاد می­آورد، میان روشنی­هاو پرده­های آویزان در آپارتمان کاندینسکی مردد می­ماند، زندگی را به تمام شخصیت­ها تنفس میکند، و انرژی و شور و نشاط رنگ­هایی که کاندینسکی میشنود را انتقال می­دهد. شامل خاتمه­ی کتاب، و نسخه­هایی از برخی کارهای کاندینسکی است. سنین 4 – 8. عامل نویسنده: رزماریاستیمولا، استودیو ادبیاستیمولا. (فوریه)

 

__________________________________________________________________________________________________________

جستجو: کتاب برای نوآموز 6 و 7 ساله در ژانر تصویری | qc3f | کتاب برای کودک 4 و 5 ساله در ژانر تصویری | qc2f